بهگزارش میراثآریا و بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی،گردشگری و صنایعدستی مازندران، حسین ایزدی عصر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نشست تخصصی رشته سفال و سرامیک در سالن اجتماعات ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران ضمن خیرمقدم به هنرمندان صنایع.دستی و همکاران وزارت متبوع در نشست تخصصی برندسازی و تجاریسازی، اظهار کرد: این نشستها در راستای تحقق اهداف هنرمندان صنایعدستی برگزار میشود.
معاون صنایعدستی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران با اشاره به سیاست وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، تصریح کرد: باید محصولات هر استان با توجه به پتانسیلها و ظرفیتها به عنوان یک محصول شاخص معرفی شود.
او با بیان اینکه در سال 2010 تا 2015 در خصوص زنجیره ارزش صنایعدستی فرایندی تعریف شده است، گفت: با ارائه مواد اولیه به صنعتگران، تولید و بازار فروش میتواند در درآمدزایی و اقتصاد تاثیر بسیار تاثیرگذار باشد.
ایزدی با اعلام اینکه برگزاری ۶ نشست تخصصی صنایعدستی در سال جاری در دستور کار قرار دارد، افزود: نشستهای تخصصی باید خروجی خوبی برای احصای چالشها و آسیبهای پیش روی هنرمندان داشته باشد.
او ادامه داد: در بررسی زنجیره ارزش سفال، مازندران یکی از استانهای شاخص معرفی و استان همدان به عنوان استان معین انتخاب شد.
ایزدی در خصوص صادرات سفال مازندران،خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان سفال در نمایشگاههای خارجی موجب شد کشورهای کانادا، ترکیه و عراق سفالهای این استان را بپسندند.
معاون صنایعدستی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران در خصوص صادرات سفال ادامه داد: با توجه به یکسری مشکلات در گمرک استان، 2200 میلیون دلار محصولات سفال از استانهای دیگر صادر شد.
معاون صنایعدستی مازندران از برپایی 50 بازارچه موقت صنایعدستی در طول سال و یکسری فروشگاهها در پایانهها و فرودگاههای استان اشاره کرد.
ایزدی همچنین از اختصاص 13.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 77 صنعتگر صنایعدستی تسهیلات خبر داد و افزود: ۱۲ هزار صنعتگر در استان شناسایی شده است.
او در پاسخ به مشکلات بیمهای، بازار فروش و تهیه مواد اولیه هنرمندان صنایعدستی،گفت: باید برای رفع این مشکل در استان پیگیر و برنامهریزی شود.
انتهای پیام/
انتهای پیام/